| | Vildtfarvede? Black self? | |
|
|
| Forfatter | Besked |
|---|
Stubba Stifter

Antal indlæg: 4084 Alder: 23 Bopæl: Varde Antal Ildere: 3
 | Emne: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 7:49 pm | |
| Okay. Jeg ved absolut intet om emnet, så nu bliver jeg nødt til at spørge. Hvad er forskellen? Jeg kunne godt tænke mig at vide, fx hvilken farve bl.a. Marys Pepsi og min Tello er? Umiddelbart vil jeg sige vildtfarvet, men jeg ved ikke hvad forskellen er m.m.? Og hvornår er ilderen så black sabel? Har lige et par billeder af Tello    _________________ www.frkstubba.blogspot.comRofus, Mailo & Parkour Tello  rip Nico - du er elsket og savnet! |
|
 | |
Bawa Opdrætter

Antal indlæg: 2060 Alder: 23 Bopæl: Århus Antal Ildere: 9
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 8:20 pm | |
| En ilder i naturen er faktisk ligeså sort som de hvalpe fra mit kuld i år (tello og pepsi) Så i teorien burde det hedde en vildtfarvet. I udlandet har de en betegnelse der hedder 'black sable' .. En sable er en standard og black betyder sort. Så en sort standard :happy: Jeg vil kalde både tello og pepsi for black sable, men da det ikke findes i DK, så er de vildtfarvede. De er IKKE black self, da black self ikke må have fuld maske  Og det har alle i kuldet inkl. pepsi og tello. Man kan jo sammenligne billederne af Tello med billeder af hans mor, Kaya, som er black self.  ^ Man kan lige ane at Kaya har nogle små 'øjenbryn' .. Derfor er hun black self, og ikke black solid  Håber det var svar nok  _________________  |
|
 | |
Amazing Ferret Opdrætter

Antal indlæg: 1485 Alder: 37 Bopæl: Assens v. Mariager Antal Ildere: 13
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 8:22 pm | |
| Der er vist også noget med det hvide omkring næsen (kan ikke helt huske hvad det er desværre) |
|
 | |
Stubba Stifter

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 8:23 pm | |
| hvad er solid? .. 100% mørk? uden nogen tegn på maske/øjnbryn? _________________ www.frkstubba.blogspot.comRofus, Mailo & Parkour Tello  rip Nico - du er elsket og savnet! |
|
 | |
Bawa Opdrætter

| |
 | |
Amazing Ferret Opdrætter

Antal indlæg: 1485 Alder: 37 Bopæl: Assens v. Mariager Antal Ildere: 13
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 8:31 pm | |
| ^^^Det var sådan det var og ja dine hvalpe har jo hvidt om snuden :happy: |
|
 | |
Bawa Opdrætter

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 8:35 pm | |
| ^ neej, kun 2 eller 3 af dem  Men Tello's er f.eks for langt oppe til at han kunne være black self  _________________  |
|
 | |
Stubba Stifter

| |
 | |
Bawa Opdrætter

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 8:51 pm | |
| ^ Hey, jeg har aldrig lagt skjul på det! Og man kan ikke sige nej når man får ham leveret til hoveddøren! _________________  |
|
 | |
Mary Admin

Antal indlæg: 2622 Alder: 23 Bopæl: Randers Antal Ildere: 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 10:06 pm | |
| Ja altså, black solid er vel hvor de er sort over næsen som Kaya er det, og Black self er som tellos næse?
Og så solid er selfølgelig sort som dark crystals emily? |
|
 | |
Mary Admin

Antal indlæg: 2622 Alder: 23 Bopæl: Randers Antal Ildere: 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tirs jul 20, 2010 10:07 pm | |
| ps. Pepsi kommer til at rykke dem allesammen rundt i vildtfarvet klassen  :eye: (man har vel lov at drømme) |
|
 | |
Bawa Opdrætter

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Ons jul 21, 2010 11:03 am | |
| Nej Tello's næse er vildtfarvet .. Altså området omkring det. En black self er det samme som en solid, bare med en lille smule øjenbryn  (OG NEJ! Perry vinder hele pisset! Hvis hans maske da når at komme frem >.< ..) _________________  |
|
 | |
Mary Admin

| |
 | |
Bawa Opdrætter

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Ons jul 21, 2010 5:06 pm | |
| ^ Du har i hvert fald fået den største og den fedeste _________________  |
|
 | |
FerretParadise Opdrætter

Antal indlæg: 633 Alder: 46 Bopæl: København Antal Ildere: 5
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Ons jul 21, 2010 6:18 pm | |
| Nu vi snakker om det hvide om munden/snuden, så må en black solid ha hvidt op til kanten af snuden, (altså i siden af snuden) og i en lige linje ned til mundvigen. Går det hvide længere op, altså i en bue, så er den ikke en Solid, men en Self. Snuden skal være sort. Den må ikke ha andre hvide hår på kroppen, det er en fejl hvis den har, og trækker ned på en udstilling.
Dog må en self ha antydningen af lysere hår over øjnene, altså imellem øje og øre. Det må en solid ikke. |
|
 | |
Gæst Gæst

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tors jul 22, 2010 12:24 am | |
| Han ligner lidt joa da hun var lille (billeder på de andre fora) og hun er vildtfarvet uden sort i linien. Det bliver meget nemmere at se præcist når han bliver større, men jeg vil sige standard/vildtfarvet. |
|
 | |
AlisVolatPropiis Hvalp

Antal indlæg: 115
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tors jul 22, 2010 1:09 am | |
| De bliver standarder alle sammen er mit gæt  eller faktisk så vil jeg sige de ER det, for det første er de alt for lyse om munden alle sammen og vil få en meget tydelig maske  -og så er de altså ikke sorte, men mørkebrune  og de vil som hvalpe nu gør, blive lysere med alderen og få en smuk brun pels til sammenligning kan i se min cosmo og hans bror cyrill -hvor i hvert fald cosmo aldrig rigtig har fået maske, vil det her kuld få en tror jeg....de bliver simpelthen så gudesmukke altså som hvalpe....  som teenagere  Og den farve han ca har nu....selvom det er et gammelt billede  han bliver en del mørkere på de fleste billeder ellers end han er irl....  Black sable ser efter sigende således ud http://www.ferret.org/events/colors/blacksable.html |
|
 | |
FerretParadise Opdrætter

Antal indlæg: 633 Alder: 46 Bopæl: København Antal Ildere: 5
 | Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tors jul 22, 2010 8:45 am | |
| Black Sabel betyder mørk standard/vildtfarvet, og ikke sort standard/vildtfarvet. |
|
 | |
Gæst Gæst

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tors jul 22, 2010 3:26 pm | |
| Og black sable er jo ikke noget vi bruger som betegnelse her. Vi kalder det jo bare sort (balck self/solid) eller vildtfarvet (også de helt mørke), så hvorfor begynde at forvirre ved at bringe en helt anden farvestandard ind i det.
Men det her er vildtfarvede hvalpe som vil ende i vildtfarvet klasse, og skal de udstilles i tyskland vil de stille i mørk vildtfarvet klasse. |
|
 | |
Mary Admin

| Emne: Re: Vildtfarvede? Black self? Tors jul 22, 2010 3:52 pm | |
| | Anne skrev: | Og black sable er jo ikke noget vi bruger som betegnelse her. Vi kalder det jo bare sort (balck self/solid) eller vildtfarvet (også de helt mørke), så hvorfor begynde at forvirre ved at bringe en helt anden farvestandard ind i det.
Men det her er vildtfarvede hvalpe som vil ende i vildtfarvet klasse, og skal de udstilles i tyskland vil de stille i mørk vildtfarvet klasse. |
jeg synes det er mere forvirrende at der ikke er en sort vildtfarvet betegnelse. De ligner jo på ingen måde en normalt vildtfarvet! Det var hvertfald der jeg gik galt i byen. |
|
 | |
| | Vildtfarvede? Black self? | |
|